Jak zvýšit svoji vitalitu a udržet si správné pH

23.1.2020 | Lenka Řezníčková | poradna@lenkahomeopatie.cz | Životní styl

V důsledku současného životního stylu trápí lidstvo mnoho civilizačních onemocnění, dříve stárneme a předčasně umíráme. Základem všech tradičních a dlouhodobě fungujících systémů léčby, jako je čínská medicína, ajurvéda či homeopatie, je rovnováha v organismu. Je-li narušena, člověk onemocní. Číňané tomu říkali rovnováha Jin a Jang, v dnešní době mluvíme o acidobazické rovnováze neboli pH.

Veškerý život začal v moři, pH mořské vody je 8 – 8,5. Krev má pH 7,35 – 7,4. Její udržení je klíčové pro naše zdraví. Jestliže pH v těle klesne a dojde k překyselení, prudce se zvyšuje pravděpodobnost různých nemocí. Lidé nemocní rakovinou mívají pH extrémně nízké, až pod 5 pH. Překyselené tělo je také náchylnější k celkové únavě, rozvoji diabetu či obezitě.

Svou hodnotu pH si jednoduše zjistíte pomocí lakmusového papírku a vlastní sliny (nejlépe hned ráno po probuzení), případně elektronickým pH metrem. Snadno si tak můžete ověřit, jak na tom jsme s rovnováhou Jinu (zásaditý) a Jangu (kyselý). Optimálně pH sliny nemá klesat pod 6,8, pokud klesá pod 6,3, jedná se o tzv. acidózu, neboli vychýlení do kyselé polohy. Bohužel dnešní Jangová doba (příliš dominuje akce) ukazuje, že žijeme v překyseleném světě a až 80% lidí západního světa trpí acidózou.

Jak si můžeme pomoci? Jsou tři hlavní prostředky, jak vyvážit organismus. První dva jsou snadno dostupné: strava a správné dýchání. Třetí je dostupný hůře: zklidnění života a meditace.

Strava

Nejvíce kyselinotvorné potraviny jsou pro člověka maso, cukr a alkohol. Cukr nám sice život osladí, ale naše tělo „okyselí“.  Naproti tomu citron chutná kysele, a přesto je to potravina, která tělu pomáhá udržet zásaditější vnitřní prostředí, tedy citron je zásadotvorný. Na konci článku naleznete příklady alkalizující a okyselující stravy, které dávám svým klientům při celostní homeopatické léčbě.

Příliš kyselé pH tkání těla je překážka v léčbě, která ji zpomaluje a v extrémních případech i znemožňuje, neboť stále znovu vyvolává chronickou patologii. Vyplavení kyselých „usazenin“ z těla či jejich neutralizace může trvat i delší dobu, neboť bývají „zakonzervovány“ v tuku, kloubech a buněčných stěnách.

Pokud vyvažování stravou není dost účinné, doporučuji přidávat do sklenice vody 1x – 3x denně půl čajové lžičky jedlé sody. O příznivých účincích jedlé sody na lidský organismus jste už jistě slyšeli. Například italský onkolog Dr. Tullio Simoncini léčí již 15 let pomocí jedlé sody případy rakoviny s 90% úspěšností.(simoncinicancertherapy.com)

Správné dýchání

Další zdroj našeho chronického překyselování je nedostatečné dýchání. Až příliš často dýcháme nepravidelně, málo a povrchně. Dech znamená život. Kyslík je naší základní potravou. Je životně důležitý, méně známé však je, že také odkyseluje. Již několik minut hlubokého dýchání na čerstvém vzduchu při uvolněném držení těla neutralizuje možné překyselení krve. Příliš mělký dech však vede ke koncentraci kysličníku uhličitého v krvi, a tím dochází k překyselení. Pokud si společně se zdravou stravou a dostatkem pohybu navyknete i „zhluboka dýchat“ budete se zakrátko cítit svěží a zdraví.

Zklidnění života

Přemíra duševního napětí a příliš akční způsob života či myšlení přispívají rovněž k překyselení těla. Zkuste se více zklidnit, naučte se odpočívat, choďte do přírody, zkuste jógu, qi gong či meditaci. Nebo dělejte jakékoliv jiné aktivity, které vás baví a naplňují, protože radost ze života a pH v těle spolu úzce souvisí.

Další okyselující faktory:

kouření, velká a dlouhotrvající námaha bez odpočinku (přepracování, soutěžní sport, atp.), stres, strach, drogy, vše, co způsobuje napětí.

Důležité jsou i homeopatické léky, které v principu napomáhají obnovit samoregulační schopnost těla. Kombinace odkyselení těla a homeopatické terapie dává lepší a dlouhodobější výsledky u chronických nemocí.

Příklady alkalizující a okyselující stravy:

Potraviny zvyšující pH – a tedy zásaditost (od nejúčinnějších k těm méně):

  • okurky, špenát, celer, brokolice, kapusta, petržel, rozinky, zázvor, sušené fíky
  • mrkev, zeleninová nať, kedluben, černý rybíz, citrón, chřest
  • houby, květák, meloun, mango, batáty
  • řepa, ředkev, ředkvička, česnek
  • hlávkový salát, černá melasa, olivy, jablečný ocet, rajčata
  • sojové boby, pomeranče, cibule, divoká rýže, jáhly, pohanka, quinoa
  • banány, hrušky, jablka, maliny, meruňky, třešně, další ovoce, lískové ořechy
  • brambory, zelený a bylinný čaj, kefír, stévie, čerstvé bylinky

Potraviny snižující pH a způsobující kyselost (v pořadí od těch nejvíc okyselujících k těm méně – okyselující potraviny na spodních řádcích se blíží neutralitě a nepředstavují při střídmé konzumaci z hlediska pH problém):

  • bílý cukr, vepřové, telecí, hovězí, králík, korýši, ústřice, uzeniny, rafinovaná pšeničná mouka, limonády, sladkosti
  • drůbež, zvěřina, vajíčka, likéry, čokoláda, tvrdý a uleželý sýr
  • oves, čaj černý, perlivé nápoje, umělá sladidla, léky
  • chléb, margarín, vlašské, burské a kešu ořechy, další obilniny, těstoviny, bílá rýže, ryby
  • tvaroh a čerstvý měkký sýr, kokosový ořech, mandle, máslo a smetana
  • syrovátka, kravské a kozí mléko, fazole, čočka, víno, káva, pivo

“ČLOVĚK NEMUSÍ BÝT NEJDŘÍV NEMOCNÝ, ABY MOHL BÝT ZDRAVÝ”

Zdroje:

Jiří Čehovský: Uzdrav se s autopatií
Dr. Tullio Simoncini- Rakovina je houba
Brendan Brazier – Vegan v kondici
Ed McCabe – Oxygen Therapy

Lenka Řezníčková
Její poslání je pomáhat lidem pomocí homeopatie – daru přírody – na jejich cestě ke zdraví a celkové harmonii. Je autorkou e-booků “20 akutních léků pro první pomoc homeopatií” a “Velkého homeopatického lexikonu akutních stavů”.

Ketogenní kuchařka

Severní Ameriku zachvátila vlna, šířící se do světa. Ketogenní stravování používají herci i sportovci a doporučují je mnozí lékaři za účelem léčby různých chronických potíží. Ani u nás již není tajemstvím, že lze zhubnout bez hladu a ještě si zlepšit zdraví, psychiku, energii a výkon s použitím zvláštní změny jídelníčku. V úvodu knihy Ketogenní kuchařka, která právě vychází v nakladatelství Alternativa, autorka Celby Richouxová vysvětluje  principy, na nichž je tato dieta postavena. Podstatou je výrazné snížení příjmu polysacharidů a energie je dodávána zvýšeným podílem tuků. U každého ze svých sto padesáti receptů na chutná jídla uvádí autorka i jejich složení z hlediska poměru tuků, cukrů a bílkovin. Zmiňuje četné internetové zdroje informací k případnému dalšímu poznávání tohoto “keto lifestyle”, životního stylu mnoha současných lidí, k nimž  autorka patří. Svěřuje se s osobní zkušeností: „Během prvních týdnů s ketogenní stravou jsem zaznamenala neuvěřitelně pozitivní změnu po stránce nálady, množství energie a tělesné hmotnosti.”

Knihu můžete zakoupit zde

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *