Jedlá soda pomáhá lidem
s chronickým onemocněním ledvin
Z internetového zdroje
Natural News.com, 26.srpna 2009, S.L. Baker
Chronické onemocnění ledvin je závažný stav
charakteristický trvalou ztrátou činnosti ledvin. Když jdou ledviny
zničeny, nemohou orgány odstraňovat z krve odpadní látky a přebytečnou
vodu tak dobře, jak by měly a výsledkem může být řada vážných, dokonce i
smrtelných zdravotních komplikací. Nyní se však vědcům ve Velké Británii
podařil průlom v léčbě pokročilého chronického onemocnění ledvin,
přičemž se nejedná o nové drogy nebo vylepšenou chirurgickou
technologii. Je to jednoduše denní dávka hydrogenuhličitanu sodného,
anebo, jak ji obyčejně nazýváme, jedlé sody.
Mimo to, že ji používáme na všechno od pečení perníku
a netoxické čištění až po úlevu při trávicích potížích či popáleninách
od slunce, se nyní ukázalo, že jedlá soda zpomaluje ochabování činnosti
ledvin při chronickém onemocnění ledvin.Dovídáme se to v časopise
Journal of the American Society of Nephrology (JASN). „Tímto levným a
jednoduchým způsobem se zlepší také nutriční stav pacientů, což se
výrazně promítá do zvýšené kvality života a pozitivních ekonomických i
klinických výsledků,“ řekl výzkumný pracovník Magdi Yaquoob, MD, z Royal
London Hospital ve svém mediálním prohlášení.
Jedná se o nesmírně důležitý objev, protože chronické
onemocnění ledvin je narůstající zdravotní problém jak ve Velké
Británii, tak v USA. Podle Národního zdravotního institutu (National
Institutes of Health) se v USA mezi lety 1990 a 2000 počet lidí
s chronickým onemocněním ledvin závislých na dialýze nebo transplantaci
zdvojnásobil na 380 000. Pokud bude tento trend pokračovat, do roku 2010
bude trpět vážným selháním ledvin 700 000 lidí.
Dr. Yaqoob provedl studii na 134 pacientech
s chronickým onemocněním ledvin a nízkou hladinou bikarbonátu, stavem
označovaným jako metabolická acidóza. Jednu skupinu těchto pacientů
léčil malými denními dávkami sody bikarbony ve formě tablet jako
doplňkem k obvyklé péči. Výsledky? Míra snižování funkce ledvin se u
těchto pacientů dramaticky zmenšila. Celkově byla míra snižování funkce
ledvin o dvě třetiny pomalejší než u pacientů, kteří nedostávali
hydrogenuhličitan sodný. „ Ve skutečnosti byla míra snižování funkce
ledvin u pacientů, kteří užívali hydrogenuhličitan sodný, podobná
normálnímu snižování této funkce podmíněné věkem,“ uvedl Dr. Yaqoob.
U pacientů užívajících sodu bikarbonu se také snížilo
riziko vzniku akutního renálního selhání (ESRD), v důsledku kterého musí
lidé s CDK pravidelně podstupovat dialýzu. K tomu se pacienti užívající
sodu zlepšili v některých nutričních parametrech. Přesto, že se u nich
zvýšila hladina sodíku, nebyl zaznamenán vyšší krevní tlak.
Pacienti s CDK mají obvykle nižší hladinu bikarbonátu,
což může vést k celé řadě dalších problémů. „Je to první provedená
kontrolovaná randomizovaná studie svého druhu,“ uvádí Yaqoob. Jednoduchý
lék jako hydrogenuhličitan sodný (jedlá soda), vhodně použitý, může být
velmi účinný“.
NIH odhaduje, že 20 milionů Američanů má významně
sníženou funkci ledvin, přičemž i malý pokles funkce ledvin může u
člověka dvakrát zvýšit riziko kardiovaskulárního onemocnění. Mnoho lidí
prodělá infarkt nebo mozkovou mrtvici aniž by si uvědomovali, že mají
onemocnění ledvin. Naštěstí existuje mnoho
přírodních způsobů léčby, které mohou pomoci předcházet, léčit a bojovat
s onemocněním ledvin. V první řadě
například vyhýbáním syceným perlivým nápojům snížíte okolnosti
přispívající k rozvoji CDK. Jak jsme uvedli v Natural News již
dříve,
u diabetiků se pro prevenci vzniku onemocnění ledvin osvědčilo
několikrát týdně konzumovat ryby.
Více informací na:
http://jasn.asnjournals.org/
http://kidney.niddk.nih.gov/Kudiseases/pubs/chronickidneydiseases/
Poznámka časké redakce:
Upozorňujeme na tematickou souvislost z přednáškou
Robina Murphyho, N.D. na Homeopatické akademii v r. 2008, kdy
upozornil na význam jedlé sody jako prostředku při léčbě překyselení
organizmu a souvisejících onemocnění, v první řadě rakoviny.
Jedlá soda se osvědčuje jako velmi účinná podpůrná
metoda k homeopatické léčbě.